
W przedszkolu „Wesołe Motylki” obserwując dziecko staramy się rozwijać indywidualne talenty i zainteresowania każdech prof. Hgo dziecka. Edukację w naszym przedszkolu oparliśmy na teorii inteligencji wielorakiowarda Gardnera.
Zamierzeniem tego programu jest uwzględnienie indywidualności każdego dziecka, opierające się na założeniu, że każde dziecko jest zdolne i wyjątkowe. Rolą nauczyciela jest rozpoznanie możliwości i wspieranie dziecka w rozwoju. Wspólne wielointeligentne odkrywanie świata jest edukacyjną podróżą, źródłem radości i satysfakcji oraz szansą na osiągnięcie sukcesu przez każde dziecko. Jako przedszkole postawiliśmy sobie za cel odnalezienie i rozwinięcie w dzieciach ich największych talentów i zdolności. Nasze programy zostały dobrane i opracowane w taki sposób, aby umożliwić dzieciom wzmacnianie wszystkich typów inteligencji.
przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
przejawia się w rozumieniu świata poprzez ruch i kontakt fizyczny oraz umiejętnością wykorzystania swego ciała do wyrażenia emocji. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
przejawia się w rozumieniu świata poprzez myślenie obrazami, wrażliwość wzrokowo-przestrzenną, wizualizację i orientację przestrzenną. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
przejawia się w rozumieniu świata poprzez rytm i melodię, zdolnością słuchową, wrażliwością na dźwięki, rymy i kompozycje. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
to zdolność rozumienia siebie, własnych uczuć, patrzenia na świat ze swojego punktu widzenia, kierowania swoim postępowaniem. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
to zdolność rozumienia innych ludzi, współodczuwania, negocjowania i wypracowywania kompromisów oraz patrzenia na świat oczyma innej osoby. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
przejawia się w rozumieniu świata poprzez otoczenie, środowisko, umiejętność rozpoznawania i kategoryzowania wiata fauny i flory oraz innych obiektów przyrodniczych. Dzieci z przewagą tej inteligencji:
przejawia się w rozumieniu świata poprzez słowo mówione i pisane, we wrażliwości na rymy, znaczenie słów oraz dźwięki. Dzieci z przewagą tej inteligencji: